Czikora Milla világa...

Kicsi lányunk életének felejthetetlen pillanatait véssük az internetre, hogy ne maradjon ki egy részlet sem amikor kíváncsi lesz arra, hogy milyen is volt az amikor a világra jött. Illetve milyen mókás dolgokat csinált gyermekkorában. :) Elsődlegesen az Apuci szemszögéből megfigyelve az eseményeket, leírva a bgyerekneveléssel járó bénázásáokat... Ez a blog próbál információt adni azon kedves érdeklődőknek is, akik izgatottan várják a napi híreket, de nem akarnak zavarni telefonon minden percben :)

Utolsó kommentek

  • PCsilla: Nem írsz már nekünk? Milla lassan suliba megy és mi lemeradtunk :) Remélem jól vagytok! puszzzzz (2010.02.24. 17:17) Milla első karácsonya
  • .syl.: Helló:) Ha ez érdeklődés-felkeltésnek indult, oké, bejött, úgyhogy kíváncsian várjuk a posztot:) (2010.01.19. 08:22) Milla első karácsonya
  • PCsilla: Hello bello! Nagyon elvesztetek! Minden rendben? (2010.01.14. 14:47) Milla első karácsonya
  • JogászKa: Kérünk képet is mellékelni!!! :-))) A sztárság ezzel jár ám! ;-) Képeket akarunk!!! (2010.01.04. 11:49) Milla első karácsonya
  • JogászKa: Ez olyan cuki!!!! Nagyon meggyúrnám ;-) (2009.12.02. 14:37) Nahát! :)
  • Utolsó 20

Riasztott a légzésfigyelő!

2009.09.27. 12:00 - Apuci (cziki)

A légzésfigyelőről megoszlanak a vélemények. Van aki nélküle le nem tenné a gyereket aludni, van aki azt mondja, hogy a gyereke erős és nem lesz semmi baj. Találkoztam már olyannal, aki azt mondta, hogy csupa fals riasztást adott és olyannal is, akinek az ismerősének a gyermeke már csak egy kihűlt merev test volt, mire bementek hozzá, hogy felébresszék.

A Bölcsőhalált a szakkönyvek legtöbbször a légzés leállásának tudják be. Ez több okból is bekövetkezhet.

- A bölcsőhalál az esetek nagy részében hason alvásnál következik be!
- A gyerek egyszerűen elfelejt levegőt venni, annyira mélyen alszik. 
- Van aki azt mondja, hogy a hason altatásnál belebújik a rosszul megválasztott takaróba, vagy matracba és megfullad.
- Az is előfordulhat, hogy a gyerek körül sok elhasznált levegő, azaz kilélegzett széndioxid gyülemlik fel és a pici agya nem érzékeli az oxigénhiányt, ezért még jobban elkábul, ahelyett, hogy levegőért kapkodna, mint egy felnőtt.
- Ezeken kívül természetesen még rengeteg más gond is lehet. pl.: hajlamosság, gének, dohányfüstös környezet, drogos anyuka, öröklés, emésztési problémák (reflux), tulmelegedés!...

Ajánlatos az ágyat olyan helyre tenni, ahol kellően átjárhatja a levegő, nem ajánlatos plüssállatokkal kibélelni és a takarót vagy a matracot sem ajánlatos műszálas anyagból választani...

Az ember próbál felkészülni lélekben azokra a dolgokra, amit még nem élt át, de tudja, hogy bekövetkezhet. Nem tudja hogy fog reagálni, de megpróbálja eljátszani magában, hogy mit tesz amikor megtörténik. Én is így tettem, próbáltam eljátszani.

Van egy csodás találmány, ami a bölcsőhalált próbálja megelőzni, figyelmeztetni. Ez a légzésfigyelő. A baba matraca alatt érzékelők vannak, amik érzékelik a baba pici légvételét. Amint a baba valamiért nem vesz levegőt, elkezd sípolni. A mi gépünk akkor adja le az elő jelzést, amikor 15 másodpercig nem érzékel légvételt. Akkor sípol egyet, majd 3-4 másodperc elteltével elkezd riasztó hangot adni. 

Ma hajnali 3:41 kor riasztott a légzésfigyelő!

A gyerek természetesen hason aludt,mert amikor zúgolódik a hasa, akkor hason sokkal nyugodtabban alszik. Én még éppen fent voltam, mert figyeltem a gyereket. Beával megbeszéltük, hogy nem kell éberen aludnia, mert én fent leszek és átmegyek a gyereket megnézni, ha úgy gondolom a hangokból, hogy felébredt. Ez bevált, mert el mer aludni rendesen, hiszen tudja, hogy én úgy is ránézek Millára.

Szóval heverek az ágyon és éppen sudokuztam a telefonon, mikor egy fura sípolást hallok. (idáig ezt a hangot csak akkor hallottam, amikor kivettük a gyereket az ágyból és elfelejtettük kikapcsolni az őrt) Fel sem fogtam egy pillanatra, hogy mi is ez, majd amikor eszméltem, akkor úgy pattantam ki az ágyból, hogy magam sem hiszem el. Futottam be a gyerekszobába és elkezdtem rázni szegény gyereket. Engem nem érdekelt, hogy téves riasztás, vagy sem, ráztam. Szegényke nagyon kómás volt, kinyitotta a szemét, de a légzése nem szökött fel azonnal. Ekkor már emeltem magamhoz, hogy érezzem, hogy ver a szíve. Azaz ez az egész szinte egyszerre történt... A riasztás hang, még csak ekkor kezdődött el. Hűha ezek szerint nagyon gyors voltam :)

Szerencsére elkezdett picit nyöszörögni. Bea is beért már a szobába. Ő csak azt látta, hogy úgy futok, hogy lobog a hajam :)

Visszafektettem, most már hanyatt. Visszakapcsoltuk a légzésfigyelőt és lassan kimentünk a szobából.

Ez is megvolt. Túl vagyok Millával a második komoly sokkhatásomon. Még 5 percig vert a víz ezután. Bea ezt is sokkal nagyobb nyugodtsággal viselte, mint én. Az eset után 2 perccel már dőlt is vissza az ágyba és utasított, hogy kapcsoljam ki a TV-t és azonnal aludjak. Nem ment. Ezek után ki tud aludni? Mint az ezelőtti estén ma is 5-ig fent voltam. Ekkor kelt a Törpe és követelte a cicit. Átadtam a stafétát és nyugovóra tértem. Kemény volt

Ha valaki tanácstalan lenne, hogy mit is kell csinálni, ha babánk nem vesz levegőt!:

 

Itt van egy nagyon hasznos oldal. Itt megtalálja mindenki, hogy mi is ez az egész és mi alapján kell légzésfigyelő monitort keresni:

http://www.hogyanvalasszunk.hu/

Itt van pár video, kattints IDE

A bejegyzés trackback címe:

https://czikoramilla.blog.hu/api/trackback/id/tr621410292

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

PCsilla 2009.09.27. 13:54:19

uhhhh.... komolyan mondom, mire odáig jutok, hogy gyereket szüljek, olyan "tapasztalt" leszek, mint senki más első gyerekkel :).... had ne mondjam engem is kivert a víz. Jó tudni olyan dolgokról, amiket életemben nem hallottam...jesszus kezd ez szülősdi ilyesztőnek tűnni :) ... örülök, hogy minden rendben.... :) pussz

Apuci (cziki) 2009.09.27. 14:06:19

Én is örülök. Lehet, hogy tévesen jelzett, de 30 nap alatt nem volt rá példa. Inkább 100 szor jelezzen tévesen, mint egyszer ne jelezzen...


süti beállítások módosítása